A Nekromantk Rathma papjai, sokan mgis a gonosz kvetinek tartjk ket, furcsa s ijeszt hatalmuk miatt. A halottak feltmasztsa s irnytsa valban nem mindennapi tudomny a varzshasznlk krben.
Nekromantk Rathma papjai, sokan mgis a gonosz kvetinek tartjk ket, furcsa s ijeszt hatalmuk miatt. A halottak feltmasztsa s irnytsa valban nem mindennapi tudomny a varzshasznlk krben. Ez mr bven elg ahhoz, hogy tudsukat a stt oldal erinek tulajdontsk, hiszen amit az emberek nem ismernek vagy nem rtenek, attl flnek, s amitl flnek, az gonosz. Rathma kveti azonban egyltaln nem gonoszak, igaz, klnsebben jnak sem mondhatk: k inkbb az egyensly hvei. A J s Gonosz, a Fny s Stt, a Rend s Kosz kzti egyensly az, melyet mindenkinl jobban ismernek. Ez az ismeret a legigazabb tudattal ruhzza fel ket, gy a vilgi ksrtsek felett llnak. St, mivel tudjk, milyen is valjban a Hall, nem flnek tle, s nem is prbljak mindenron ksleltetni eljvetelt. Teljes mrtkben rtik s elfogadjk helyket - ahogy k mondjk - az let Nagy Krforgsban.
Mire kpesek?
Pontosan ismerik az let s Hall kzti egyenslyt is, gy kpesek azt manipullni. Mi sem egyszerbb egy Nekromanta szmra, mint egy nemrg eltvozott lelket jra az lk kz knyszerteni Csontvzharcos vagy Csontvzmgus kpben, aki addig kzd a Nekromanta oldaln, amg jonnan nyert letenergija el nem fogy, vagy ameddig a Nekromanta fel nem oldja a hall utn felszabadul energikat egybeknyszert tkot. A kpzettebb Nekromanta ismer ms idz varzslatokat s tkokat is. Kpes klnbz Glemeket idzni, akr csupn agyag, akr sajt vre, akr egy fmtrgy vagy tz segtsgvel. A Glemeket letben tartani s irnytani nem egyszer feladat, hiszen ltrehvsukhoz a Nekromanta nem hasznl idegen letert, gy hatalmt egy idben csak egy Glemre terjesztheti ki. Amint egy msikat idz, az elz felett elveszti befolyst, gy annak energii szthullanak, a Glem megsznik ltezni, csak egy kis kupac marad utna a fldn.
A klnbz teremtmnyek megidzsn kvl az igazi Nekromantk az tkozsok tern is jeleskednek. A krlttk lv lnyeken keresztlraml si energikat s letert knnyedn manipullva klnbz nagy erej rontsokat hozhatnak rjuk.
Meglep, hogy mr a kevesebb hatalommal rendelkezk is milyen ltvnyos s pusztt tkokra kpesek, az ellenfl legyengtse, megvaktsa, vagy sebeinek elfertzse csupn zeltk a Nekromantk kisebb tkai kzl.
Vannak Nekromantk, akik a mrgezs tern is igen jrtasak. Ltszlag veszlytelen treiket elszeretettel itatjk t mgikus mrgekkel. Akadnak olyanok is, akik a holttestekbl nem csak pusztt energit, hanem mrges gzokat is kpesek felszabadtani, st, a mrgek mesterei puszta akaratukkal kpesek mrgez gyrt idzni maguk kr. A csont a Nekromantk egyik kedvenc jtkszere. Szvesen hasznlnak csontbl kszlt plckat fegyver gyannt, s k maguk is szvesen idzik meg erejt, mind a vdekezsben, mind a tmadsban. Csontfalakat idzhetnek, melyekkel teljesen krbezrhatjk ellenfeleiket, meggtolva ket a tmadsban vagy ppen a meneklsben. Ha veszlyben rzik magukat, a csont erejt pnclknt ltik magukra, ekkor kevsb vannak kitve az ellenfelek okozta srlseknek. A csont hatalma nagy szolglatot tehet akkor is, amikor tmadni kell. A Nekromantk mgikus csontdrdk tucatjait zdtjk ellenfeleikre, ha azok tl kzel merszkednek.
Varzslatai
"letre kel az lettelen, s szolgl majd tged szntelen..."
nekromanta lhalott kveti s a hozzjuk kapcsold mestersgek tartoznak ehhez a skilltabhoz. Hrom nagy csoportba oszthatk:
ltalban minden nekrnak rendelkeznie kell egy glemmel - ez stlustl fggen vltozhat. az lland trsunk, ki tmadva vdelmez minket, egszen a pusztulsig. Idzsk az Iron-t kivve ktetlen, brhova s brhol megidzhetjk ket - de mindig csak egyet.
A csontvzak soha nem voltak ersek, egszen az 1.00-s verzitl kezdve - azonban most fordult a kocka, jelenleg az ismert legersebb nekromanta fejleszts az vk. Ha ket fejlesztjk, mind a Skeleton Mastery, mind a Raise Skeleton kpzettsgeket (esetleg mg a Raise Skeleton Mage-t is) alap 20-ig kell emelni.
Kvetink harmadik kpviselje a klnfle feltmasztott szrnyek, a Revive-ok. Annak ellenre, hogy az idz kpzettsgek cscst alkotjk s elmletileg k a nekromantt ksr l s tmad pajzs, sajnos az intelligencijuk, valamint sebessgk hagy nmi kvnnivalt maguk utn s manakltsgk sem felend. A legnagyobb problmt mgis az elhagyott egyedek jelentik, akik villmgyorsan kilpnek az irnytsunk all (s ezzel elpusztulnak).
De kvetkezzenek a kpzettsgek rszletes lersai, a hozzjuk tartoz szintkvetelmnyek szerint.
1. szint idzsek
Raise Skeleton - Csontvz Idzse
A kpzettsg hatstalan Immune to Physical szrnyek ellen.
Hullbl idz meg egy csontvzharcost, kzelharci fizikai sebzssel. Az els hrom szinten 1-el n a megidzhet csontvzak szma, azt kveten azonban mr csak 3 szintenknt n 1-el a szmuk (teht 6. szinten lesz 4). A csontvzak nagyon jl mutatnak mellettnk s nagyon hatsosak - az j csontvzhadsereg az 1.10 egyik jelkpv vlt a B.neten is. Sebzsk, vdelmk s letk rendkvl jl fejleszthet mind ezzel, mind a tmogat passzv kpzettsggel, gy a csontvzak a nekr legersebb kveti. Pozitvan bugosak: a vals rtkeik sokkal nagyobbak a kirtaknl.
Ez a nekromanta hrom passzv kpzettsge kzl az egyik. A csontvz s revive kvetink lett, vdelmt s sebzst nveli, kellemes mrtkben. Csontis s revive nekr esetn alapveten maxolni kell (csontis nekrnl csak miutn a csonti mr 20). Akrcsak a Raise Skeleton, ez is bugos: nveli a csontik vdelmt is, valamint sokkal nagyobb mrtkben nveli a csontik sebzs s let rtkeit, mint amit kirva lthatunk.
Mi ersti:
Mit erst:
-
Raise Skeleton Raise Skeleton Mage Revive
6. szint idzsek
Clay Golem - Agyagglem
A glem sebzse hatstalan Immune to Physical szrnyek ellen, lasstsa azonban nem.
Az els glemnk rgtn az egyik legjobb is vlt az 1.10 megjelensvel. Eddig semmi klnset nem tudott, de mostmr tseivel lasstani tudja ellenfeleinket, radsul ez sszeaddik egyb lasstsokkal (pl. fagysebzs, Decrepify, Holy Freeze). Elg j hasznt vehetjk, radsul idvel (s sok fejlesztssel) az lete vlhat a legnagyobb a glemek kzt. A tbbi glemet is ersti, +tmadrtket ad nekik. Csontis nekrk mell ajnlott lehet kimaxolni.
Mi ersti:
Mit erst:
Golem Mastery Summon Resist Blood Golem: +5% life/lvl Iron Golem: +35 defense/lvl Fire Golem: +6% damage/lvl
Blood Golem: +20 AR/lvl Iron Golem: +20 AR/lvl Fire Golem: +20 AR/lvl
12. szint idzsek
Golem Mastery - Glemmestersg (Passzv kpzettsg)
Ez is egy passzv skill, csak a glemjeinkre vonatkozik - letket, tmadrtkket s sebessgket emeli szintenknt. Elfelttel is s hasznos is. Amennyiben glemnk van, legalbb egy pontot ldozzunk r, hogy a +skillekkel ersteni tudja elsdleges kvetnket. Glemekre specializldott nekr esetn (ami elg ritka) 20-ig emeljk.
Mi ersti:
Mit erst:
-
Clay Golem Iron Golem Blood Golem Fire Golem
Raise Skeletal Mage - Csontvzmgus Idzse
A csontvzmgus sebzse hatstalan az adott sebzsre immunis szrny ellen.
Egy hullbl emel ki egy csontvzmgust, ami vletlenszeren kapott tvolsgi elemi (tz, jg, villm) s mregsebzssel rendelkezik. Az els hrom szinten 1-el n a megidzhet mgusok szma, azt kveten a csontvzakhoz hasonlan mr csak 3 szintenknt n 1-el a szmuk (6. szinten lesz 4). Nem rik el a sima csontvzak hatsossgt. Megoszthatjk ugyan a tvolsgi ellenfeleket, de minket is, s a csontvzakat is zavarhatjk. Nem szksges fejleszteni.
Mi ersti:
Mit erst:
Skeleton Mastery Summon Resist
-
18. szint idzsek
Blood Golem - Vrglem
A kpzettsg hatstalan Immune to Physicalok s nhny szrny ellen.
A Blood Golem egy glemet hoz ltre, aminek klnlegessge, hogy az ltala adott fizikai sebzs egy rszt sajt maga s a nekromanta gygytsra hasznlja. Iron Maiden esetn a szrny tbbszrs visszasebzdst szmolja, gy azzal egytt hihetetlenl magas pontokat hasznl gygytsra (pl. 100-as sebzs 500% IM s 90% BG letlops mellett 450-et gygyt). Viszont IM nlkl hamarosan sztverik s mivel lete ssze van kapcsolva a nekromantval, hirtelen az lete is "eltnhet". Csontvzakbl, PI-kbl s nhny specilis szrnybl nem tud letet lopni. Fejlesztse nem ajnlott.
Mi ersti:
Mit erst:
Golem Mastery Summon Resist Clay Golem: +20 AR/lvl Iron Golem: +35 defense/lvl Fire Golem: +6% damage/lvl
Clay Golem: +5% life/lvl Iron Golem: +5% life/lvl Fire Golem: +5% life/lvl
24. szint idzsek
Summon Resist - Idzett Ellenlls (Passzv kpzettsg)
A harmadik s egyben a nekromanta utols passzv kpzettsge, amely minden kvetre vonatkozik. A lnyek alap ellenllsait emeli az adott mrtkkel (Revive esetn az alaptulajdonsgokon fell). Mindezt nem tlsgosan nagy mrtkben ugyan, de egy pontot mindenkppen megr. A +skillek majd adnak r, de ha ennek hinyban vagyunk, sznhatunk mg r pr pontot.
Mi ersti:
Mit erst:
-
Raise Skeleton Raise Skeleton Mage Revive Clay Golem Iron Golem Blood Golem Fire Golem
Iron Golem - Vasglem
A kpzettsg alapjban vve hatstalan Immune to Physical szrnyek ellen, de az alaptrgytl fggen ez megvltozhat.
A Vasglem taln az egyik legrdekesebb skill az egsz jtkban. Egy fm tpus trgybl idz meg egy fm glemet, ami rendelkezik a trgy tulajdonsgaival (pl. tzsebzse lesz). Ethereal trgybl egy tltsz, fizikai tmadsra ellenll glem lesz. A trgy vgleg eltnik, de ez a glem a tbbivel ellenttben addig marad meg, amg msik glemet nem idzel, vagy meg nem semmisl (vagy persze, nem Unsummonolod vletlenl). Elnye, hogy magba olvasztja a trgy mgikus tulajdonsgait, kilpskor is megmarad. Alapban rendelkezik Thorns aurval, aminek ereje minden egyes szinttel n. Nagy htrnya viszont, hogy idzse kttt s oda kell figyelni r, ha nem akarjuk elveszteni.
A kpzettsg hatstalan Immune to Fire szrnyek ellen.
Egy tzglemet hoz ltre, ami elnyeli s nmaga gygytsra hasznlja fel a tzsebzseket. Fknt mrgezs, LR-et hasznl nekr mell ajnlott, feltve, hogy nem csontbrtnkkel s falakkal operlunk. Ekkor viszont ne ezt a skillt, hanem a glemmestersget fejlesszk - a glem letre van szksg, nem a sebzsre (radsul glemnk egyre tbb manba kerlne). Alapban rendelkezik Holy Fire aurval, ennek ereje szintenknt n. Megsemmislsekor felrobban, sebezve a krltte llkat. Legnagyobb htrnya, hogy rengeteg manba kerl.
Csak kznsges szrnyek tmaszthatk fel, az Oblivion Knightok s nhny egyb szrny kivtelvel. Minden feltmasztott rkli a szrny-tulajdonsgait, gy mint resist, sebzs, let, vdelem, tmadrtk s specilis tulajdonsgok.
Minden nekromanta vgs idz skillje, egy halott szrny feltmasztsa - de csak 3 percre. Nem igazn rdemes pontot rakni r - hacsak nem Revive nekrnk van - szintenknt ugyanis csak a feltmaszthat szrnyek szma n s a +skilles trgyak majd gyis adnak r ksbb. Radsul 30. szint kpzettsg ltre nem olyan ersek, mint a kis csontvzak. Amit mgis rdemes feltmasztani: ers s gyors, vagy klnsen ers elemi sebzssel rendelkez szrnyeket (pl. Moon Lordok, Hierophantok, Abyss Knightok). Lass szrnyek, pl. lhalottak feltmasztsa csak manakidobs s hullk pazarlsa. ltalban csak golyfognak jk. Radsul 5-10-nl tbb revive mr kros, mert akkor mr csak akadlyozzk egymst. A feltmaszott lnyeid tmadstl fgg, mivel rdemes ket segteni. Fizikai tmadk segtsre Amplify, Decrepify, elemi tmadsakhoz pedig rtelemszeren Lower Resist lehet hatsos.
Mi ersti:
Mit erst:
Skeleton Mastery Summon Resist
-
A Nekromantk kpesek a halottak csontjainak megidzsre s irnytsra, valamint igen jratosak a klnbz mrgek tern, melyeket nem csak ismernek, hanem megidzni is kpesek.
gy Nekromanta tmadvarzslatai jrszt mrgeken vagy csontokon alapulnak. Mgikus mrgeikkel ersthetik trjeiket, mrgez sebzssel felruhzva ket, de igazbl egy kpzett Nekromantnak nincs szksge a fegyverre sem, kpes mrgezni puszta akarattal is. A halottak megidzett csontjait a vdekezsben is remekl hasznostjk, klnbz csontfalak formjban, melyeket maguk s trsaik vdelmre emelnek. Pnclzatuk megerstsre szintn nagy elszeretettel hasznljk a halottak eme utols fldi maradvnyait. A leghatkonyabb tmadsaikat is a csontok erejnek segtsgvel hajtjk vgre. A tovbbiakban felsorolsra kerl a Nekromantk ltal hasznlhat sszes mreg- s csontvarzslat, egy rvid lerssal kiegsztve.
Br az ezen a tabon tallhat skillek kt f fejlesztsi irny kpzettsgeinek elengedhetetlen kellkei, de kzlk tbb nemhogy kisegt kpzettsgknt is meglljk a helyket, de kifejezetten hasznosak is.
A poison nekrk elsdleges hrom, a bone nekrk pedig lnyegben minden kpzettsgket ezen a tabon tallhatjk meg. A Corpse Explosion s a Bone Prison taln azok a skillek, amik minden nekr fejleszts szmra hasznosak. Fleg, hogy a CE ismt olyan hatsos, mint anno 1.00-ban volt.
A bone nekrknak maximlis sebzsk elrshez sszesen 5 skill maxolsa, vagyis 100 skillpont szksges. Ezzel egy rendkvl ers mgikus sebzst nyernek, radsul a fizikai vdelmk is egsz jl fog llni, ami kompenzlja a kvetk hinyt. A 100 skillpont elosztsa a nekromantn mlik, ne feledjk azonban, hogy egyedli jtkban csupn 80. szint krlre tudunk tervezni, a nehezl fejlds miatt - ez azonban csupn krlbell 90 skillpont. Clszer lehet a Teeth "utoljra hagysa", hisz ezt a kpzettsget ksbb mr csak ritkn fogjuk hasznlni. Ha magas fizikai vdelmet szeretnnk, a Bone Armor helyett fejlesszk a csontfalat vagy a csntbrtnt. Kihasznlva a Blizzard "hibjt", nem fog nni a pncl manakltsge s magasabb vdelmet is rhetnk el.
A mrgezs nekrnak nincsenek hasonl problmi, nla 3 skill adott. Viszont emellett tmogat kpzettsgekre is szksge van, ami lehet tzglem, tkok s csontfalak/brtnk. A mrgezs nekrk ne fejlesszenek Dexterity-t - hacsak nem kifejezetten PD nekrnak kszlnek - ksbb gyis a novt fogjk alkalmazni.
Ne feledjk: az 1.10-es patch ta a Lower Resist mr nem hat a Magic resistre, gy a mgikus sebzsek mell ms tkot kell tallnunk!
1. szint kpzettsgek
Teeth - Fogak
A kpzettsg hatstalan Immune to Magic szrnyek ellen.
A Teeth sok kis fogszer, mgikus sebzs lvedket l ki. Hasonlan mkdik, mint az amazon Multiple Shots kpessge, szintenknt eggyel tbbet l s sebzse is n minimlisan. A fogak szrdsnak szge ugyancsak vltoztathat, kzelre lve szlesebb, tvolabbra szkebb szgben lvi ki azokat. A Teeth, mint szintje s sebzse is mutatja, nem a legersebb fegyver (br a jtk elejn elg hatsos), azonban ersti a nagyobb "testvreit", gy bone nekr esetn 20 pont az alap. A Charged Bolt-tal ellenttben a Teeth-nl egyszerre mindig csak egy fog csapdhat be egy ldozatba, gy ne is prblkozzunk az ellenfl orra eltti varzslsval, gysem lesz tbb hatsa (csak jl levernek minket).
Mi ersti:
Mit erst:
Bone Wall: +15% damage/lvl Bone Spear: +15% damage/lvl Bone Prison: +15% damage/lvl Bone Spirit: +15% damage/lvl
Bone Spear: +7% damage/lvl Bone Spirit: +6% damage/lvl
Bone Armor - Csontpncl
A kpzettsg csak fizikai sebzsek ellen vd.
A Bone Armor adott mennyisg fizikai sebzst fog fel: pl. egy 100-as Bone Armor 120-as fizikai tsbl 100-at felfog, gy az csak 20-at sebez. Miutn az adott mennyisget felfogta, eltnik, jra kell idzni. Ereje lehetleg mindig legyen maxon, ezt jl mutatja a krltted lebeg csontszellemek szma (3, 2, vgl 1, majd eltnik). Klnsen jl jhet, amikor egy-egy tssel a szrnyek meg tudnnak fogni, de ehelyett csak ezt szedik le. Harcmodorunktl fgg, hogy fejlesztjk-e vagy sem (bone nekrnak egybknt is meglesz), de fejlesztse soha ne ezzel, hanem az erst kpzettsgekkel trtnjen!
Mi ersti:
Mit erst:
Bone Wall: +15 absorb/lvl Bone Prison: +15 absorb/lvl
Bone Wall: +10% life/lvl Bone Prison: +8% life/lvl
6. szint kpzettsgek
Poison Dagger - Mrgezett Tr
A mregsebzs hatstalan Immune to Poison szrnyek ellen.
A Poison Dagger mregsebzst ad minden Dagger osztly fegyverrel trtn tmadshoz. Ehhez kzelharcos nekr kell s a PD nekrknl bizony szmos problma merl fel. Egyrszt Dexterity-re is kell rakni, ami ms tulajdonsgoktl veszi el a lehetsget. Nehz j Dagger osztly fegyvert tallni, annak ellenre, hogy az upgradels sokat segthet a problmn. Emellett a nekromantnak elegend Attack Rating-et kell szereznie a sikeres csapsokhoz, de a legnagyobb problmt mgis az jelenti, hogy kzel kell menni a szrnyekhez. Az 1.10 ta a mregsebzs jcskn nvelhet, de ennek ellenre csak profi nekromantknak ajnljuk a PD nekr fejlesztst. Klnleges, lvezetes jtkmdot nyjthat, de Hellen mr nem valszn, hogy tudunk majd haladni.
A kpzettsg hatstalan egyttesen Immune to Fire s Immune to Physical szrnyek ellen.
A nekromanta s a jtk igazi tmegpusztt skillje. Ereje vgre ismt a rgi, hatalmas puszttst tud vghez vinni a szrnyek kztt. Csak kicsivel n szintenknt a hatereje (0,3 yard), ezrt ajnlott tenni r pr pontot, brmilyen nekrk is vagyunk. Sebzse elkpeszt: az adott terleten a felrobbantott hulla "letnek" (mennyi volt az lete a szrnynek, aminek ez a hullja) 60-100%-a. (Teht pl. egy 1000-es let hulla 600-1000-ig sebez.) Ez a sebzs kt tnyezbl tevdik ssze, 50% fizikai- s 50% tzsebzsbl (teht az 1000-et sebz hulla sebez 500 fizikait s 500 tzet), gy tkokkal az ereje ersthet (Amplify s Lower Resist). rtelemszeren Immune to Physicalok ellen Lowerrel, Immune to Fire ellen Amplify-jal, mivel azonban az Amplify 100%-al cskkenti az ellenllst s a Lower magas szinten sem ri ezt el, amikor csak lehet, Amplify-t hasznljunk a CE segtsre. (Nhny ritka esetben azonban hasznosabb lehet a Lower - magas fizikai ellenlls s LR esetn). Mivel a sebzs ereje a hulla erejvel arnyosan n, az ellensg lba alatt mindig az ersebb (pl. unique) szrnyek hullit robbantsuk fel. Rendkvli erejt akkor lthatjuk igazn, amikor Hell-en egsz unique csapatok esnek ssze egy-kt robbants utn. Fontos tudni, hogy a CE tbb jtkos esetn is mindig csak players 1-beli rtkekkel szmol, ezrt minl tbben vannak a jtkban, annl kevsb hatkony.
12. szint kpzettsgek
Bone Wall - Csontfal
A kpzettsg a nekromanta szmra nem sebezhet s nem is Unsummon-olhat.
Egy csontokbl ll falat hz fel a kijellt ponton, ami annl ersebb, minl tbb benne a kapcsoldsi pont. Csontfalakat egy-kt kivteltl eltekintve szinte soha nem fogunk hasznlni, mert Bone Prison-nel is elrhetjk a kvnt hatst - csak ehhez nem kell kijellend ellenfl. rdemes megjegyezni viszont, hogy a szrnyek messzirl is elszeretettel tmadjk meg, vagyis oda lehet vele csalogatni kisebb csapatokat. ltalban egy pont ajnlott r (elfelttel a csontbrtnhz), Bone Armor fejlesztse vagy bone nekrk esetn azonban alap 20 pontig emeljk.
Mi ersti:
Mit erst:
Bone Armor: +10% life/lvl Bone Prison: +10% life/lvl
Bone Armor: +15 absorb/lvl Bone Prison: +8% life/lvl
18. szint kpzettsgek
Poison Explosion - Mregrobbans
A kpzettsg hatstalan Immune to Poison szrnyek ellen.
Egy hullt robbant fel, mrges gzokat felszabadtva. A mregfelh terlete a skill nvekedsvel n. Az erst kpzettsgekkel hatalmas mregsebzst rhetnk el, de ezt csak nagyon lassan fogja lesebezni. Igazi ellenfele a CE, ami ugyangy hasznlhat, ktfajta sebzsbl tevdik ssze s jval tbbet / gyorsabban sebez. Mrgezs nekr szmra erst skill, teht alap 20. Egybknt sajnos nincs sok rtelme ennek a skillnek.