A druida
2006.07.10. 15:08
A druida a termszet erõit harcba hv kaszt. Uralja az llatokat, az õselemeket, õ maga is t tud vltozni bizonyos llatokk, s ksrõi hadtl krlvve, elemi csapsoktl ksrve tr ldozatra.
 druida a termszet erõit harcba hv kaszt. Uralja az llatokat, az õselemeket, õ maga is t tud vltozni bizonyos llatokk, s ksrõi hadtl krlvve, elemi csapsoktl ksrve tr ldozatra. Rettenetes erejû kaszt, a legnagyobb tseket tbbek kztt a druidk tudjk mrni ellenfelkre a jtkban. Emellett igen j fegyverforgatk, szinte brmely fegyver kitûnõen ll a kezkben, br nmileg elõnyben rszestik a kzelharcos fegyvereket. A druida a Lord of Destruction egyik karaktere, az eredeti Diablo II-ben nem tallkozhatsz vele.
Kpessgei
A ngy selem nmagban is nagy pusztsra kpes - ht mg egyttesen...
 int bizonyra kitalltad, a Fld, Tz, Vz s Leveg lesz a fegyvered, ha ezt a tabot vlasztod. Igaz, a Vz valjban mint Jg jelenik majd meg. Vlemnyem szerint az elemi fejleszts druida lehetne a legizgalmasabb karakter - ki ne szeretne vulknokat, hurriknokat a kezben tartani s irnytani, torndt s futtzet kelteni, megnyitni a fldet az ellensg lba alatt? A skillek grafikailag nagyon szpek, azonban a sors irnija, hogy ezen hatalmas erej tmadsok igencsak gyengre sikeredtek, egyedl az Armageddon az, ami mg gy-ahogy hasznlhat. Tovbb nagy tbbsgk - fleg a legersebbek - magas delay-jel rendelkeznek, ez tovbb ront hasznlhatsgukon. Az ajnlott pontok csak az elementlis druida megszllottjainak adnak tjkoztatst, hiszen egybknt csak skillpocskols pontokat elszrni erre a tabra. Mindeddig mg senki sem hallott olyan, tisztn elementlis skillekkel halad druidrl, aki egyedl vgig tudta vinni a jtkot... Ezen az gon 3 fajta tmadst (tz, jg, fizikai) is megtallsz, ezek kombinlsval gy minden ellenfeledre tudsz majd hatni valahogy.
Firestorm - Futtz (delay: 0,6 mp) |
 |
 |
A Charged Bolthoz hasonlan mkd skill. Nhny tzpamacsot l ki az adott irnyba, amik azutn vletlenszeren cikzva haladnak elre, t az ellenfeleken. Nagyon szpen nz ki, de sajnos nem tlsgosan hatsos, s a hattvolsga sem nagy. A pamacsok szma magasabb szinteken nem n, mint a CB-nl, pedig ez biztosan dobna az erejn. Immune to Fire szrnyek ellen nem hat. | |
Molten Boulder - Olvadt Magmagoly (delay: 2 mp) |
Arctic Blast - Sarki Szl |
 |
 |
 |
 |
A druida ezzel a skillel egy nagy, megolvadt kzetbl ll golyt idz meg, ami a megadott irnyba kezd el gurulni, tzet hagyva maga utn. Sajnos az ellenfeleken nem megy t, csak htralki ket, majd vgl felrobban. Ez, s a keletkez tz tovbb sebzi az ellenfeleket. Immune to Fire szrnyek ellen nem hat. |
Azonos mdon mkdik, mint a Varzsln Inferno-ja, a druida ezzel a kpzettsgvel a csps, jghideg sarkkri szelet kpes az ellenflre irnytani, sebezve s lelasstva mindaddig, amg nyomva tartod az egrgombot. A jtk elejn mg viszonylag hasznlhat skill, knnyen egsz tmegeket lehet vele lelasstani. Magasabb szinteken n a hattvolsga, sebzse azonban alig. Immune to Cold szrnyek ellen nem hat. | |
Fissure - Kitrsek (delay: 2 mp) |
Cyclone Armor - Viharpncl |
 |
 |
 |
 |
Ezzel megrepeszthetjk a fldet az ellenfl lba alatt, a kitr forr gzk s gzok pedig slyos gsi srlseket okoznak neki. A skill idtartama 4 mp, minden 0,24 msodpercben nylik egy jabb repeds, sszesen teht kb. 16-szor, a kirt sebzs ezekre, egyenknt vonatkozik. |
Mint a nekr Bone Armorja, ez is sebzst fog fel, tz, villm s jg sebzseket, br nem tl hatkony, mert elbb fogja fel a sebzst, s csak utna hat a resist, de magas szinten valamekkora vdelmet mgis jelent. | |
Twister - Forgszl |
 |
 |
Hrom kisebb forgszelet idz meg, melyek cikzva haladnak elre. Az tjukba kerl ellenfeleket ide-oda lkdsik, mozgskptelenn tve ket. Sajnos a sebzs elhanyagolhat, s a bnts ideje sem tl magas. n leginkbb csak megidzett vadllatok megsegtsre hasznltam, mg a jtk elejn. Immune to Physical szrnyek ellen nem hat. | |
Volcano - Vulkn (delay: 4 mp) |
Tornado - Tornd |
 |
 |
 |
 |
Mr egy kicsit ersebb skill. A druida egy vulknt nyit meg az adott helyen (pl. az ellenfl lba alatt), amibl azutn a krnyken llkra elkezd zporozni az olvadt lva. A nagy szrs miatt nem tlsgosan hatsos, legfeljebb tmeg, s egy helyben ll szrnyek ellen. Idtartama 6 msodperc, ez id alatt sszesen 75 lvapamacsot l ki magbl, a kirt sebzs ezekre, egyenknt vonatkozik. Immune to Fire szrnyek ellen nem hat. |
A Twister tovbbfejlesztett vltozata, egy nagyobb, de sokkal ersebb forgszelet kld elre. Sebzse viszonylag magas, radsul tvonaln 2 yardos szlessgben, 0,6 msodpercenknt sebez, ezrt rdemes felhzni 20-ig. Egyetlen htrnya, hogy mint a Twister, ez is ide-oda cikzva halad, gy elg nehz kiszmolni, hogy a tvolabb ll ellenfelen pont thalad-e, vagy elmegy mellette. Szerencsre delay-e nincs, gy magas varzslsi kpessggel elg gyorsan, sok torndt kldhetnk az ellenflre, amik kzl nhny majd biztosan tall. Immune to Physical szrnyek ellen nem hat. | |
Armageddon - Armageddon (delay: 6 mp) |
Hurricane - Hurrikn (delay: 6 mp) |
 |
 |
 |
 |
Az elementlis kpzettsgek cscsa, ez abban is megnyilvnul, hogy a tab sszes tbbi skillje elfelttel a megtanulshoz. Mkdst tekintve teljesen hasonl a Hurriknhoz, ugyangy 5,3 yard a hatkre a druida krl, ugyangy 10 msodpercig hat, csak itt tz sebzs meteorzpor sebzi az ellenfeleket. Minden 0,24 msodpercben csap le egy jabb meteor, idtartama sorn sszesen teht kb 41-szer, a kirt sebzs ezekre, egyenknt vonatkozik. Immune to Fire szrnyek ellen nem hat. |
Nekem ez a skill tetszett eddig a legjobban, remlem a ksbbiekben tovbb fog ersdni. Egy nagy, 5,3 yard szles forgszelet hoz ltre a druida krl, lasstva s sebezve mindenkit, aki ebbe belekerl. Htrnya, hogy gy sajnos elg kzel kell engedni az ellenfeleket (vagy krlttk rohanglni), hogy a kvnt hatst elrjk. Mindenesetre az elementlis g legersebb jgsebzs skillje, gy rdemes 20-ig felhzni. Idtartama 10 msodperc, s minden 0,6 msodpercben sebez (sszesen teht kb. 16-szor). Immune to Cold szrnyek ellen nem hat. | |
Az itt tallhat kpzettsgek a druidt flig llat, flig ember lnny vltoztatva a kzelharcban teszik brutlisan erss.
 druida kt fle lnny kpes tvltozni: vrfarkass s vrmedvv. Ez a kt alak lnyegben kt teljesen j karaktert hoz a jtkba, ezekben a formkban a druida kinzete alapveten megvltozik. Lnyegtelen, hogy milyen pnclt, sisakot hord, milyen fegyverrel rendelkezik, mindez "eltnik", beleolvad az llat-formba, gy az tvltozott druidk mind egyformk. Ettl fggetlenl szmukra is ugyanolyan fontosak a klnbz trgyak, hiszen az azok ltal adott tulajdonsgok tovbbra is rvnyeslnek. tvltozott formban a tvolsgi fegyverek (jak, nylpuskk) is mkdnek, de csak kzelharci fegyverknt. tvltozott formban az elementlis kpzettsgeket nem hasznlhatjuk. A kt forma kzl a vrfarkas gyorsabb, pontosabb, a vrmedve lomhbb, de ersebb. Sebzs tekintetben kpzettsgei miatt a farkas forma jobb. Vrfarkassal pillanatok alatt szttpnk mindenkit, vrmedve formban lassabban, de biztosabban fogunk haladni, a bntsnak ksznheten. Mindkt forma nagy htrnya az ezen az gon tallhat elemi sebzsek gyengesge, gy Immune to Physicalok ellen az alakvlt druida nem tl hatsos. Vrfarkas esetn a Werewolf, Lycanthropy s Fury, vrmedve formban pedig a Werebear, Lycanthropy, Maul s Shockwave kpzettsgeket kell 20-ig emelnnk. Elemi sebzshez fejlesszk a Fire Claws-t, vagy hasznljunk valamilyen elemi sebzs fegyvert. Az ajnlott pontok gy a megfelel formkhoz rtendk. Jelenleg az sszes druida kpzettsg kzl a vrfarkas forma skilljei bizonyultak a legersebbnek, emiatt manapsg szinte csak ilyen fejleszts druidkat lthatunk.
Werewolf - Vrfarkas (delay: 1 mp, rviden WW) |
 |
 |
A druida ezzel a kpzettsggel vltozhat t vrfarkass, mikzben n az letereje, sebessge s ernlte. Az tvltozs meghatrozott ideig tart, akaratlagosan pedig a Werewolf, vagy Werebear skillekkel vltozhat vissza. | |
Lycanthropy - tvltozsok |
 |
A Lycanthropy egy passzv skill, ami az tvltozott formk idtartamt s lethez adott bnuszaikat nveli, gy mindkt forma esetn szksges, alap 20-ig hzzuk fel. | |
Werebear - Vrmedve (delay: 1 mp, rviden WB) |
 |
 |
A kpzettsggel hatalmas vrmedvv vltozhatunk t. Ebben a formban sebzsnk, pnclunk s letnk nagymrtkben megn, ezrt pl. vrmedve alakban rhetjk el a jtkban a legnagyobb letet. Az adott bnuszok s a bnt skill miatt ez a forma tlagos szrnyek szmra alig sebezhet. Az tvltozs meghatrozott ideig tart, akaratlagosan pedig a Werewolf vagy Werebear skillekkel vltozhatunk vissza. | |
Feral Rage - llati Dh |
Maul - Prly
|
 |
 |
 |
 |
A vrfarkass vltozott druida ezzel a kpzettsgvel tovbb emeli tmadsebessgt s sebzst, mikzben ellenfelbl letet lopva gygytja magt. Amikor a skill mkdsbe lp, egy vrs gmb kezd keringeni a druida krl, ennek nagysga s a kapott bnusz minden bevitt ts utn egyre n, mg el nem ri az aktulis maximumot. Mr els szinten is nagyon hatsos skill, gy egy pont is elg r. Idtartama 20 msodperc, ez viszont mindig a legutbb, ezzel a skillel bevitt tstl szmoldik, teht rendszeresen bevitt tsekkel folyamatosan fenntarthatjuk. Fury-val kombinlva hallos fegyver. Csak Werewolf formban hasznlhat. |
A Vrmedve forma elsdleges tmadskillje (mivel ms nem nagyon van), mellyel nemcsak sebznk, de a prlycsaps-szer tssel bntunk is egyszerre. Hasonlan mkdik, mint a Feral Rage, csak ez tsenknt a sebzst s a bnts idejt emeli. Idtartama ennek is 20 msodperc, amit ugyangy, rendszeres tsekkel fenntarthatunk, ezt a druida krl kering zld gmb jelzi. Bntsa miatt, Shockwave-vel kombinlva szinte minden ellenfelnket lebnthatjuk. Csak Werebear formban hasznlhat. | |
Rabies - Veszettsg |
Fire Claws - Tzes Karmok |
 |
 |
 |
 |
Ezzel a kpzettsggel ellenfeleinket megharapva megfertzzk azokat, gy azok is tovbb fertznek mindenkit, akivel kapcsolatba lpnek. Sajnos a mregsebzsek gyengesge miatt alig hasznlhat, 1 pont kell r, mert elfelttel. Csak Werewolf formban hasznlhat. Immune to Poison szrnyek ellen nem hat. |
Az alakvlt druidk egyetlen, mg gy-ahogy hasznlhat kpzettsge Immune to Physical szrnyek ellen. Tiszta tzsebzst ad, de nem tlsgosan sokat. Hogy hasznlhat legyen, a 30. szint kzelbe kellene emelni, ami viszont nem egyszer feladat, tekintve, hogy mindkt tvltozsra kell pontokat raknunk. Akkor emeljk fel, ha ms mdon (cuccbl) vgkpp nem tudunk megfelel elemi sebzst szerezni. Vrmedvk szmra azonban nem elhanyagolhat jelentsg lehet az AR bnusza. Immune to Fire szrnyek ellen nem hat. | |
Fury - Dh |
 |
 |
A vrfarkas druidk vgs tmadskillje. A hatalmas sebzs s tallati pontossg bnuszon kvl klnlegessge, hogy a paladin Zeal kpzettsgvel megegyezen egyms utn tbbszr (maximlisan 5-szr), villmgyorsan csaphatunk le vele ellenfeleinkre. Csak Werewolf formban hasznlhat. | |
Az idzs druida harcmodora szinte teljes egszben megegyezik a nekromantval: maga helyett vadllatait kldi harcba.
 kt kaszt kztt az a klnbsg, hogy a druida llatait a semmibl kpes maga mell lltani, nincs szksge hullkra. Hasonlan a csont stt mgushoz, a druida is kpes lnyeit valamilyen mdon tmogatni. Erre a clra a legmegfelelbbek az elementlis tmadsok, ugyanis a megidzett lnyek csupn fizikai sebzssel rendelkeznek. Az ezen az gon tallhat skillek hrom csoportra oszthatk, a lnyek fajti szerint. A szellemek semmi klnset nem csinlnak, csupn krlttnk lebegve hasznos aurkkal ltnak el minket, kvetinket s trsainkat. A fld alatt mozg indk lik a sajt letket, unsummonolni sem tudjuk ket - a hullkat benve, azokat felhasznlva (s megsemmistve) klnfle mdokon tmogatnak minket. A kzps oszlopban pedig az "igazi" harcostrsainkat, a vadllatokat talljuk. Lnyeink kzl kilg a Raven, egyedl ezek az llatok nem sebezhetk. Ne higgyk, hogy indink a fld alatt biztonsgban vannak. Egyszer-egyszer kibukkannak onnan, de az ellenfeleink egybknt is kpesek ket tmadni. Termszetesen mivel megidzett lnyekrl van sz, a druidnl is bejhet a "players xxxx" trkk. A Spirit Wolf, Dire Wolf s Grizzly skillek kzl egyszerre mindig csak az egyik ltal megidzett lny(ek) lehet(nek) jelen (teht pl. ha van 4 Spirit Wolfunk, s megidznk egy Dire Wolfot vagy egy Grizzly-t, akkor a 4 Spirit Wolf eltnik). Ehhez hasonlan a szellemekbl s indkbl is egyszerre csak egy fajta lehet jelen (pl. egy Oak Sage s egy Carrion Vine). A szellemek kzl az els kett az rtkesebb, vlasszunk szksgnk szerint a +let s a +sebzs, +AR kzl. A kt farkas s a medve idz skillek passzv skillek is egyttal, az adott bnusz az ezen 3 skill ltal megidzhet lnyekre vonatkozik. A Spirit Wolf s a Dire Wolf farkasai krlbell azonos szinten vannak, a szellemfarkasok gyengbbek, de tbb van bellk, gy jobban megosztjk az ellenfeleket s a vdelmk is magasabb. Mivel mindhrom idz skillt ajnlott 20-ig emelni, brmikor ttrhetnk valamelyik msik lny hasznlatra, az aktulis helyzettl fggen. Tbb ellenfl ellen mi is tbb vadllatot vessnk be, egy-egy ellen pedig a j reg Grizzly-t.
Raven - Hollk |
Poison Creeper - Mrgez Inda |
 |
 |
 |
 |
A druida hollkat hvhat segtsgl ezzel a kpzettsgvel, amik azutn (kivdhetetlenl) rreplnek ellensgeinkre, s azokat csipkedve sebzik. Mindegyik holl adott szm alkalommal, vletlenszeren tmadja ellenfeleinket, majd eltnik. Nem tlsgosan ers skill, mert egyrszt a sebzsk egyttesen sem tl magas, msrszt a Ravenek max. szma csak 5, teht igazi madrsereget ne is vrjunk tle. 1 pont kell r, mert elfelttel. |
A legels indnk, ami a fld all kibukkanva mindenkit megmrgez, akivel kapcsolatba kerl. Mr kezdetben sem tlsgosan ers a sebzse, ksbb pedig mr teljesen hasznlhatatlan. Egy pontot rakjunk r, mert elfelttelt jelent a tovbbi indkhoz. | |
Carrion Vine - Rothaszt Inda |
 |
 |
Az indk kzl jelenleg a legtbb druida ezt hasznlja, nem vletlenl. A fldn fekv hullkat elrothasztva ad letet a druidnak, a druida letnek adott szzalkn alapulva (pl. 10%-os carrion vine 1000 letes druidnak hullnknt 100 lifeot ad), ez maximlisan 12% lehet. Mr els szinten is elg ers, gy tbb pont nem is kell r. Alakvlts, harcos druidknak elengedhetetlen. Taktikai fegyverknt is bevlhat, tmasztgats szrnyek ellen. | |
Solar Creeper - Nap Inda |
 |
 |
Ez az inda teljesen azonos mdon mkdik, mint a Carrion Vine, csak let helyett mant ad, a druida manjnak adott szzalkn alapulva (pl. 5%-os solar creeper 1000 mans druidnak hullnknt 50 mant ad), ez maximlisan 8% lehet. Ebbl addan az idzs s az elementlis druidknak a leghasznosabb, alakvltk szmra szksgtelen. Els szinten is elg ers, a +skillek majd adnak r. | |
| | | |
|